maandag 18 mei 2015

Noor! & Zo Sketch Challenge #2



Hallo allemaal,

hier ben ik weer. Vorige week ben ik aan de slag gegaan met een nieuwe Sketch challenge van het Noor! & Zo blog. Hierbij de sketch:


Zoals ik al eerder heb verteld, vind ik het werken met een Sketch fijn; de basis van de kaart is namelijk al bepaald. Hierbij mijn uitwerking:


Ik blijf een beetje in de paarse sferen hangen, maar ik vind dit dan ook zo'n mooie kleur! Eerst heb ik alle papieren bij elkaar gezocht en heb ik alles op maat gesneden. Daarna begint het leuke: ga ik het designpapier matten? Ga ik de randjes bewerken? Zo ja, hoe? Wat zal ik erbij doen? Kortom.... het aankleden van de kaart! Hieronder volgen een aantal detail foto's:


Zoals je ziet heb ik het plaatje eerste gemat op bruin cardstock (zoals al het designpapier overigens). Dit plaatje heb ik vervolgens op ribbelkarton geplakt. In 2 hoeken heb ik paper art van DDBD gebruikt. Deze heb ik eerst met distress inkt op kleur gebracht. De randen van het designpapier heb ik met een distresstool ruw gemaakt. Deze keer dus geen beïnkte randen, maar distress randen! ;)


In een andere hoek heb ik een tekststempel gebruikt. Dit keer een van marianne design met bijbehorende stand. Een touwtje door het gaatje, maakte het geheel af. Daarna heb ik alle op elkaar geplakt. Voordat ik het plaatje erop plakte, heb ik paarse verf met water aangemaakt en met een penseel spetters over de gehele kaart gemaakt. Dit gaf de kaart net wat extra's, vond ik.


Ook de binnenkant heb ik dit keer versierd. De kaart was voor een nichtje van mij die vorige week EN jarig was EN op haar eigen ging. Hiervoor heb ik stempels van Noor! Design gebruikt. Door de binnenkant ook te bewerken (zij het heel simpel), vind ik de kaart nog meer een geheel worden. Ik denk dat ik dit vaker ga doen!!


Ik ben benieuwd wat jullie van deze kaart vinden. Ik ga m ook vlug bij het Noor! & Zo blog posten om zo mee te doen met de challenge.

Tot de volgende keer!

Liefs Monique xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten