dinsdag 27 september 2016

DDBD - schild

Hallo allemaal,

het is alweer een tijdje geleden dat ik iets geplaatst heb, maar dit betekent niet dat ik stil gezeten heb! Ik ben druk bezig met het werken bij de Foamtastische huiskamer (naast mijn werk als pedagogisch medewerker bij de BSO) en mezelf aan het voorbereiden op de eerste workshop EN de eerste demo die ik in de winkel ga geven. De workshop is op zaterdag 8 oktober: ik ga een minialbum maken. Dit album is vanaf morgen live te bewonderen in de winkel. Hierbij wat foto's van hoe het ongeveer geworden is:


Meer informatie over de workshop vind je hier

Afgelopen zaterdag vond de Dutch doobadoo dag plaats bij Noor&zo in Waspik. Het is altijd leuk om een dag lang workshops te volgen met producten van één van je favoriete merken; dutch doobadoo. We hebben 4 workshops gevolgd en 1 daarvan is het versieren van een schild in mixed media sferen. We moesten hiervoor ook een foto meenemen. Dit is mijn uiteindelijke resultaat:
Het schild is van mdf en we zijn eerst begonnen om met structuurpasta en een mask een achtergrond te maken. Toen de structuurpasta droog was, hebben we alles in de zwarte gesso gezet. Zwarte gesso heb ik ook thuis, maar op de een of andere manier kom ik er niet aan toe om deze te gebruiken. Na deze workshop zit ik weer vol ideeën om dit juist wel te gebruiken!
Toen de gesso droog was, zijn we het schild gaan beplakken met diverse dingen: houten lettertjes en sterren, een stuk lint, diverse bloemen, knopen, bierdopjes en met soft board van Dutch doobadoo. Ook de foto konden we erin verwerken.
Ik heb ervoor gekozen om de foto later toe te voegen en eerst alle embellishments in de zwarte gesso te zetten. Dan hoef je toch iets minder secuur te gaan verven. De letters aan de linkerkant en het &-teken heb ik apart in de zwarte gesso gezet en later toegevoegd.
Toen eenmaal alles droog was en de foto op de juiste plek zat, konden we met gilding wax aan de gang. Het ruikt ontzettend naar schoensmeer maar geeft een ontzettend mooi resultaat! Daar is dus een potje van in mijn tas geslopen ;)

Ik ben super blij met het resultaat en ben thuis even verder gegaan met zwarte gesso en de gilding wax voor het minialbum van mijn workshop.

Tot de volgende keer
Liefs
Monique xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten